Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chlapi to maj taky aneb Jak jsem byla odstavena

    Vždycky jsem si myslela, že drsným chlapům se nic takového stát nemůže. Pravda, příznaky se většinou objevují až po nějaké době soužití, takže vliv prostředí na tom má taky jistou vinu, ale převážně to bude asi vrozené stejně jako u nás žen.  

    Začalo to letos o prázdninách, kdy naše ratolesti prvně opustily rodinné hnízdo na víc dní. Byla jsem přesvědčena, že jejich nepřítomnost dopřeje rekonvalescenci našim rodičovským nervovým buňkám, taky šedinám na chvíli zastaví jejich zběsilou odbarvovací mánii a prázdnému bytu umožní, aby nám po letech nabídnul neomezené možnosti k různým manželským dobrodružstvím. Ale to jsem se spletla. Už po dvou dnech TO na manžela přišlo. Nejdřív jsem si myslela, že na něj něco leze, ale když jsem ho další den našla v kuchyni, jak večeřel nad táckem s Křemílkem a Vochomůrkou, usrkával kakao z hrnku s Maxipsem Fíkem a o hodinu později si po stole popostrkoval autíčko, došlo mi, že pomyslná pupeční šňůra se netýká zdaleka jen nás žen.

    Manželův stav se zhoršoval den ode dne, a já tak na vlastní oči poznala, že chlapi to mají fakt o dost těžší. Copak my matky? My jsme na tom dobře, tedy aspoň většina z nás. My máme kromě dětí ještě třeba vaření, praní nebo uklízení…, ale otcové? Najednou si v tom prázdném bytě nemají s kým hrát, nemají se před kým předvádět, a čas se tak hrozně vleče.

    Nakonec jsem na to přišla. Mates už dlouho touží po zvířátku do svého pokoje, tudíž by nebylo marné přichystat mu překvapení a zároveň tím zabavit otce po dobu dětské nepřítomnosti. Cesta z práce nazítří neomylně vedla do nedalekého zverimexu, kde jsem zakoupila malé akvárko s potřebnými proprietkami a nádherného samečka Betty bojovnice. Pak už jsem nedočkavě spěchala k domovu. Vše jsem nadšeně položila před manžela se slovy, že já bych to určitě neuměla zprovoznit tak dobře a hezky jako on, protože nemám tu správnou fantazii a důvtip. Zabralo to. Manžel dokonce rybu pojmenoval a já měla chvíli podezření, že ani po narození prvního dítěte se neuměl tak rozněžnit jako nad tím oploutveným tvorem v kuse skla s vodou.

    Další dny směřovaly jeho kroky vždy nejdřív k Rufusovi. Když se měl vracet domů až pozdě večer, přišlo mi dvacet esemesek, jestli už Rufůsek papal, spinkal, kakal, jestli jsem mu zhasla či naopak rozsvítila, nebo jestli má dost teplou vodičku. A protože se svého úkolu zhostil opravdu svědomitě, nasadil do akvária dva krunýřovce, aby jeho novému kámoši hlídali čistotu. Dal jim jména – Body a Doyl, a já začala pochybovat, zda jsem udělala dobře a jestli se jich otec bude ochoten vzdát a předat je do péče syna. Mé obavy se nepotvrdily. Po návratu se Mates stal taťkovým spojencem a po pár dnech už plavaly u Rufuse dvě samičky – Božka a Růža. Dneska už mají (otec i syn) akvárium skoro přes půl pokoje, rybiček mají asi čtyřicet a nejradši mají živorodky, protože můžou konečně na vlastní oči pozorovat ten pohlavní akt. Pak sledují, jak jim rostou břicha a euforicky konstatují, že porod se blíží.

    Jen Matějovo nadšení malinko opadlo, když zjistil, že samice všechny svoje mláďata hned po porodu sežraly. Tedy až na jedno, které ve mně vyvolalo pocit méněcennosti. Má už jeden centimetr, je to samička a Mates mi tuhle tak neempaticky předhodil, že i ta ryba (na rozdíl ode mě) dokázala porodit holčičku, přičemž se on i muž tvářili, jako by ji snad zplodili sami. Snažila jsem se chvíli bránit a argumentovat, že není umění porodit „děvče“, když má ta ryba těch mláďat najednou padesát, ale Mates to nakonec uzavřel sám: „No, tak buď ráda, že nejseš ryba, to bysme taky s Kubou mohli bejt sežraný. A co by sis bez nás počla!“ Měl pravdu, co bych si počla.

    O oplodňování v našem bytě už ví celý barák. Jakmile se otec vrací domů, Mates na něj už na chodbě pokřikuje kdo, s kým, kolikrát, kde a jak. Ale možná je to lepší, než to - co kdysi oznamoval sousedům Kuba, když jsme měli ještě andulku. Tenkrát totiž mužská část rodiny rozhodla, že bychom se měli držet slovního spojení „volný jako pták“, a náš Bertík tak bydlel spíš mimo klec. Nejdřív jsem s úsměvem uklízela a komentovala jeho trávící proces něžnými zdrobnělinami od písmene B, jenže čeho je moc - toho je příliš, a tak můj slovník byl den ode dne agresivnější, až skončil u písmene H. A protože dětská ouška si vždycky vyberou jen to, co se jim líbí nejvíc, lákal k nám Kuba sousedy a příbuzné se slovy: „Poďte dál, máme doma h…o!“

    Příští týden je očekáván přírůstek do už tak rozvětvené šupinaté rodiny. Snažila jsem se o zasvěcení do vodního světa, ale marně. Ani muž, ani syn mě mezi sebe nechtějí. Ještě štěstí, že Jakub se toho taky neúčastní (teda s výjimkou situací, kdy dojde k úhynu, to je  pak ve svém živlu, protože pohřbívání je stále jeho velká vášeň), a tak mám za kým jít. Ale asi to nebude na dlouho. Včera, když mě zas Mates obdařil komentářem, že tomu vůbec nerozumím, jsem si lehla na zem ke Kubovi, který jezdil s vláčkem po dřevěných kolejích. Vzala jsem si druhou mašinu a chystala se účastnit hry. Kuba se na mě jen podíval, zhluboka se nadechl, vzal mi ruku a i s mašinou mi ji položil na vedlejší kolej se slovy, že na té jeho - hlavní - bych překážela.

    A tak jsem se teď na podzim ocitla i na té životní vedlejší koleji a doufám, že to ještě nebude definitivní. Třeba si toho manžel všimne a na oplátku mi vymyslí taky nějakou další zábavu. Uvařeno, vypráno a uklizeno už totiž mám. A než přijde ten opravdový podzim života, chtěla bych se prohánět vždy jen po hlavních trasách.

 

 

 

   

Autor: Ivana Vejvodová | neděle 31.10.2010 13:15 | karma článku: 38,78 | přečteno: 4519x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Chceme osvobodit Haiti, říká šéf gangu. Je na seznamu nejhledanějších lidí FBI

30. dubna 2024  20:16

Stíhá jej haitská policie, je na seznamu deseti nejhledanějších lidí americké FBI a OSN na něj...

Hackeři nabourali web běloruské KGB. Zveřejnili udání a nabídky, i z Česka

30. dubna 2024  20:16

Hackeři sympatizující s opozicí proti autoritářskému režimu běloruského prezidenta Alexandra...

Antivax fanatik rozhodne. Kennedy je klíčem k volbám, uškodit může všem

30. dubna 2024

Premium Robert F. Kennedy Jr. je přehlíženým kandidátem v boji o Bílý dům. Syn někdejšího senátora a...

I na čarodějnice padaly rekordy. Nejtepleji bylo severně od Prahy

30. dubna 2024  18:41,  aktualizováno  19:46

V poslední den měsíce dubna se na řadě míst koná tradiční pálení čarodějnic. Středočeský kraj však...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik