Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Každá matka povinně na detox

    Někdy se člověk užírá výčitkami, ale s tím, jak nám ten jediný spravedlivý - „Pan Čas“ vyřezává svůj podpis do našich tváří, zjišťujeme naprostou zbytečnost svého myšlenkového sebetýrání.

    Právě takhle mi hupla za krk utkvělá představa, že můj červencový nástup do práce změní moje děti na pendlující chudáky mezi domovem, babičkou a mojí odvážnou sestrou, které jsem se do posledních chvil snažila tajit, že její dobrovolná činnost se může změnit v sebevražednou misi jejích nervových buněk.

    První přemísťovací služba ratolestí k babičce padla na manžela a já, jako správně hysterická matka, šla rozdávat k autu polibky, kázání a instrukce směrem k otci, aby snad nezapomněl, že veze vlastní děti, a tudíž by ručička tachometru měla olizovat jen ta mírumilovná čísílka. Je sice pravda, že právě ta zmiňovaná ručička našeho stařičkého vozu už nebyla na výletě v pravém rajonu budíku ani nepamatuju, na to už jí došel dech dávno, a taky manželův věk už je přímo úměrný rozumu, ale znáte to - opakování je matka moudrosti, následkem čehož má zase každá matka v dušičce klid.

    „Nééé, já s tátou nejedu,“ šprajcnul se Jakub právě v okamžiku, kdy jsem se ho snažila přikurtovat do sedačky, a s hrůzou v očích sdělil důvod své paniky, „mami, prosím, já ještě nechci umřít!!!“ Nechápavě jsme na sebe s manželem koukali, než nám došel pravý důvod jeho volání po životě. Ten den jsem (opět z „opatrnosti“) ze sedadla spolujezdce při vjíždění na hlavní silnici na manžela řvala, že nás všechny zabije, protože se mi zdálo, že traktor, v té době vzdálený asi padesát metrů, jede oproti nám strašně(!) rychle. Nakonec se tedy Kuba nechal uklidnit a odcestování už nic nebránilo. Jen já jsem s každým kilometrem, jak se ode mě vzdalovali, měla pocit, že pomyslná pupeční šňůra se bolestivě natahuje a ty nebohé děti jsou odváženy někam do džungle, kde budou bez mateřské péče chřadnout a jistojistě umírat steskem nebo aspoň hlady.

    Naštěstí doba pokročila a díky technice jsem měla přehled. Stručné textové zprávy mě informovaly o dění v té „pustině“ a několikrát přišla i pochvala, jak je ten Matěj samostatný a nejvíc ho baví vystřihovat si dlouhé hodiny ze starých novin obrázky aut nebo zvířátek.

    Za pár dní se za svým potomstvem vydal muž. Po přivítání předal klukům drobné prezenty a se slovy o tom, jak se mu po nich stýskalo, se odebrali všichni dovnitř.

    „Táto, líbí se ti nahý ženský?“ ptal se s opatrností v hlase Matěj.

    „No….., každýmu chlapovi se líbí…ehm…. hezké ženy, proč se ptáš?“ odpovídal manžel napůl v šoku z otázky na tělo (to vlastní i to ženské), ale zapírat se mu taky nechtělo.

    „Víš, táto, já pro tebe taky něco mám,“ spiklenecky zamrkal, natáhl ruce do skrýše pod kobercem a vytáhl tři hromádky vystříhaných dívek z novin v Evině verzi.

    „Táto, já sem ti je roztřídil. Tady v tý hromádce máš malý prsa, tady velký a tady , táto!.... Tak to už je i na mě moc obrovský,“ oznamoval Mates nadšeně otci, protože měl pocit, že konečně vymyslel dárek, který taťkovi udělá fakt nefalšovanou radost. A přestože to manžel nechce přiznat, já si myslím, že se to synovi povedlo.

    Další převoz, tentokrát k mojí sestře, jsem obstarala já. Instruovala jsem tetku, ať si „vede účetnictví“, a já ji po tom týdnu všechny výdaje za kluky proplatím. Po častých telefonátech sdělujících mi fakta o nových pistolkách, samopalech a jiných palných zbraních, jsem v panice kontrolovala stav svého účtu a s obavami, zda to bude na vyplacení dětí stačit, jsem pro ně vyjela do jižních Čech radši o dva dny dřív. Tetka stojící u brány (dokonce se mi zdálo, že má v oku tik) mi pomohla zabalit dětskou batožinu a v okamžiku, kdy došlo na vyúčtování, mi hochy z posledních sil nahnala do auta, zabouchla za nimi dveře a staženým předním okýnkem jen sykla: „ Nic mi nedávej, ale hlavně už proboha jeďte!“ Její nádech a úlevný výdech byl zřetelně vidět i ve zpětném zrcátku a já jí po pár metrech jízdy moc dobře rozuměla, protože nakoupené zbraně patřily do skupiny velmi hlučných hraček.

    Minulý týden jsem koukala u protějšího paneláku na dvě děti, které hrály na schovávanou a maminka sedící na lavičce na ně pokřikovala, že to teda ne a budou se schovávat tak, aby na ně bylo vidět. Napřed jsem se tomu větnému spojení musela zasmát, ale potom jsem si sama sáhla do svědomí a procitla. Všechno je totiž jinak a není nic báječnějšího, než schovat děti tam, kde na ně nevidíme, ony nevidí nás, vlivem čehož se stávají mnohem samostatnější a životem obouchanější. Možná bychom my matky opravdu po určitém intervalu mezi nočníčkem a kašičkou měly povinně absolvovat detoxikaci, kde by nám bylo rozmělněno zatvrdlé mléko na mozku a pupeční šňůra odstraněna radikálním řezem. Dnešní svět totiž přeje jen připraveným a to mamánci nikdy nebudou! Takže všeho s mírou a cestou z „detoxu“ zakoupit velký kýbl na nervy pro hodné oběti těch malých tyranů. Pro oběti, které vlastně přispívají ke kvalitě lidstva.

 P.S. Vystříhané děvy byly zabaveny a nemilosrdně zlikvidovány zpopelněním s odůvodněním, že Matěj je na to moc „mladej“ a otec moc „starej“.

          

Autor: Ivana Vejvodová | pátek 13.8.2010 9:16 | karma článku: 35,32 | přečteno: 4101x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik