Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jen si berte aneb Asi jsem odhalila organizovaný gang

    „Tady je klid, je to taková pražská vesnice, no koukněte, támhle v dálce na skále za řekou je altán, do lesa kousek, školka za rohem, no co víc si můžete přát,“ tak nějak nám popisoval oblast původní majitel bytu, ve kterém jsme se rozhodli zapustit rodinné kořeny.

    Když už pátou noc v novém působišti kolem třetí hodiny ranní nějaký hospodský Fanouš vyhrožoval zabitím neznámé paní z protějšího baráku, myslím že ji jmenoval „megera“, a volal to na ni do okna třeba dvacetkrát za sebou, objevila jsem v sobě některé agresivní sklony, o kterých jsem neměla do té doby ani tušení. V touze po spánku jsem si vpustila do hlavy variantu, že kdyby k té vraždě opravdu došlo, byl by tu konečně klid. Kupodivu mi bylo úplně jedno, kdo koho pobije jako prvního. Nefandila jsem nikomu.  

    Pak se ale začalo dít něco, co mi bralo spánek víc než ten „potrhlej Fanouš“ se sklony k násilí, a moje peněženka porozuměla slovu „průvan“.

    „Jé mami, máme značku položenou na autě,“ konstatoval Matěj první újmu na mém vozidle.

    „Jé, hele, a vzadu taky!“ řekla jsem o poznání míň nadšeně než to dítě.

Bylo to jasné, někdo potřeboval moje podklady pod značku, tak si je v noci půjčil. No, zeptat se nemohl, já tu noc konečně spala, tak jsem nad tím mávla rukou a koupila si nové. Hlavně, že mi nechal ty značky. Mezitím se ale po sídlišti rozkřiklo, že ta přistěhovalkyně  s tou modrou plechovkou asi není lakomá, a tak  jsem přišla i o ty nové. Začala jsem parkovat radši někde jinde. Výsledek se dostavil. U silnice si podklady nikdo nepůjčil, zato si odnesl obě moje „espézetky“. Postupně začaly mizet stěrače, poklice, celé čelní sklo i s dálniční známkou a poslední půlrok  pravidelně přicházím o obsah své nádrže. Pravda, chtěla jsem zainvestovat a koupit uzamykatelné víčko, když se centrál neosvědčil, ale byla jsem varována, že pokud tak učiním, bude mi nádrž jisto jistě navrtána. A tak radši dávám dobrovolně. Znáte to. Hloupej - kdo dává, hloupější - kdo nebere.

   Zajímavé na tom všem ovšem je, že se to stává v místech, kde obvykle dostávám za stěrač, tedy pokud přežije noc, lísteček od městské policie s jejich poděkováním, že dobře parkuju. I začal ve mně hlodat červ, zda-li spojitost mezi chmatáky a muži zákona nemohla by se jeviti pravděpodobnou, ne-li zcela jistou. Jedni si prostě vezmou a druzí za ně poděkují. Taková milá spolupráce. Když totiž parkuju „špatně“ – bez pochvaly, nikdy se mi nic neztratí.

    Postěžovala jsem si opět svojí sestře. Myslela jsem, že když je starší, bude i přímou úměrou chytřejší. Bohužel se mi i ona neúměrně přiznala, jak minulý týden nechala ženštinu pochybného původu popást se ve své peněžence, když vybírala z bankomatu. Zřejmě máme tu dobrosrdečnost v rodině.

    „Paní, dejte trochu peněz, honem, to je kvalita, parfémy, čórka, tak honem pani, dám Vám tři, čtyři, pět, kolik chcete, jen dejte peníze!“ prosila ji ta osoba, a protože je sestra hodná, hezky poděkovala, ale výhodnou koupi odmítla. Jenže než to dořekla, byla bez peněz, leč s několika parfémy u nohou. Po prohnané obchodnici ani památky. U sestry doma teď nemají co jíst, ale zato krásně voní. A strážník? Ten tam poblíž nikde nebyl. Možná mi někde zrovna vypisoval děkovnou plaketu za moje dobrovolné dárcovství benzínu a jiných automobilových orgánů. Děkuji, dám si ji za čelní sklo, kde bude žít, chtělo by se mi napsat navěky, ale zřejmě její život bude kratší, totiž dokud ji vandal i s čelním sklem nevyřízne.

    Ale je tady krásně, ten altán v dálce na skále za řekou, do lesa kousek, školka za rohem….. No co víc si může člověk přát. Snad jen, aby tím autem aspoň někdy dojel dál než jen k benzínové pumpě.

Autor: Ivana Vejvodová | čtvrtek 25.3.2010 13:54 | karma článku: 31,47 | přečteno: 2945x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik