Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak je lehké vzdát se zásluh aneb Po kom ty děti vlastně jsou?

„Kuba je celej já,“ konstatoval manžel, když mu Jakub pomáhal spravovat rozbité věci, které se u nás vlivem dětí hromadí rychlostí blesku.

Ten den za tátou opravdu chodil jako ocásek, pilně šrouboval, lepil, zatloukal, ale hlavně si užíval toho, že to všechno dělá s tátou.

„Beš pyč, mami, my pavujeme!“ říkal důležitě pokaždé, když jsem se objevila ve dveřích a dal mi jasně najevo, že tady není žádné místo pro obyčejnou ženskou.

„Matěj je taky celej po mně,“ zhodnotil muž i genovou výbavu prvorozeného syna, jenž mu právě podrobně popisoval nějaké fáro, tuším že to byl šestnáctiválec.

Prostě žihadlo!

„Šestnáctiválec?“ pokusila jsem se vmísit do hovoru, ale oba se na mě koukli stylem „holka, do tohohle se nepleť, to je chlapská záležitost“.

Po chvíli stočili hovor k zahradní technice, počítači a nakonec probrali i Anežku. Rostou mi doma holt chlapi! Na tu těžkou převahu si musím zvyknout.

A tak to u nás chodí často. Oba kluci jsou po otci. Tedy podle něj a hlavně v situaci, kdy mu dělají radost.

Jenže

„Kuba je celej já,“ říkávám často zase já, hlavně když mi pomáhá s uklízením, vařením, prokládá to slůvky „mami, mám tě jád“ a vůbec se u něj projevuje takové to „cíťo“ cítění.

Šeptání sladkých nesmyslů bude mít jistě v krvi, cítím to.

Samozřejmě, i Matěj je po mně, zejména v situacích, kdy ho přede mnou někdo chválí jak je šikovný, chytrý a hezký. To se nadšeně hlásím k rodičovství a sem tam prohodím něco o dědičnosti, aby bylo jasno, kdo se na jeho genialitě a kráse podílí. Kdo mu předal kus sebe.

Nastane-li však situace, kdy obě děti reagují jinak, než se od nich očekává, začne manžel mluvit výhradně o „MÝCH“ dětech. Vzdává se dobrovolně svého podílu na genetické výbavě a k zodpovědnosti tlačí buď moje chromozomy, nebo to svádí na moji výchovu.

Jenže!

Po některých dnech, kdy mi večer na hlavě šediví vlasy, chraptím v důsledku výchovných manévrů a v oku mi sídlí tik, pochybuji i já.

„Tvoje(!) děti!“ začínám pak větu, jakmile se objeví manželova hlava ve vchodových dveřích, a pokračuji výčtem prohřešků obou synů, zatímco se vzdávám jakékoli možnosti vlivu na dědičnost z mé strany.

A tak z toho mám někdy těžkou hlavu a děti pořád neví, po kom to vlastně jsou. Zkrátka občas vychovávám svoje děti, občas ty manžela, ale hlavní je, že jsou  stoprocentně NAŠE. To ostatní se snad časem poddá, kal se usadí a pravda vyplave na povrch. Tak, jako smetana.

Autor: Ivana Vejvodová | pátek 11.12.2009 8:22 | karma článku: 30,63 | přečteno: 2107x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v horské mlze, Raísí je v ohrožení života

19. května 2024,  aktualizováno  17:54

Aktualizujeme Íránská státní televize hlásí nehodu vrtulníku při přesunu prezidenta Ebráhíma Raísího. Stroj...

Slováci prověřují verzi, zda za atentátem na Fica nebylo víc lidí

19. května 2024  16:33,  aktualizováno  17:21

Aktualizujeme Slovenské bezpečnostní složky pracují při vyšetřování středečního atentátu na premiéra Roberta Fica...

Českem se prohánějí lokální bouřky a padají kroupy. Přívalové srážky nehrozí

19. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:54

Přímý přenos Na většině území Česka se dnes odpoledne objevily bouřky s kroupami a silnými dešti, pravděpodobně...

Zubaři se brání konkurenci ze zemí mimo EU. Šmucler se bojí o pacienty

19. května 2024  16:19

Sněm České stomatologické komory odmítl Sněmovnou přijatou novelu, která by měla usnadnit využití...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik