Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Muže? Zatáhnout a přiškrtit!

    „Přiškrtit! Slečno, když chcete, aby vám neutíkal, tak jedině zatáhnout a přiškrtit!“ vyplula mi z paměti věta právě v okamžiku, kdy moje výchovné taktiky na dětech opět zklamaly.

    Nejdřív jsem přemýšlela, kdo a kdy mi tuto radu dal, ale vzhledem k tomu, že mi říkal slečno, to muselo být hodně dávno. V pondělí mi sice pracovnice jistého odboru slečnou titulovala, ale vzápětí si kolegyni při pohledu na své brýle postěžovala, že bude potřebovat asi silnější, protože přes tyhle už skoro nevidí. Nakonec jsem si vzpomněla. Ta rada mi byla kdysi udělena, když jsem byla spatřena, jak vlaju ve svých asi patnácti letech za vodítkem při venčení psa.

    „Nic naplat, budu muset vymyslet jiný způsob k paralyzování svých ratolestí,“ pomyslela jsem si po návratu paměti, protože co si budeme povídat, asi by nevypadalo dobře, kdybych děti po ulici vodila s obojkem a na vodítku. Ale něco na tom bude, jelikož když jsem použila u lékaře nouzovou variantu B, zabralo to a lékařka konečně mohla začít s vyšetřením. Už delší dobu jsem totiž přemýšlela o funkci našité kapuci na tričko, protože když si ji dítě (tedy to moje vždycky) nasadí na hlavu, musí automaticky zvednout i ramena a ruce, neboť návrhář oblečku zřejmě nepočítal s tím, že už tak malé dítě má mezi těmito částmi těla a hlavou dokonce i krk. Ten den, kdy mi nakumulované zoufalství v ordinaci měnilo svět do rudých barev, jsem však přehodnotila svůj negativní postoj k těm textilním barbarům. Pod vlivem té rudé barvy jsem totiž využila oné látky vlající za krkem. Stačilo se prostě jen držet rady tehdejšího kolemjdoucího – zatáhnout a přiškrtit. Nohy Jakuba sice chviličku zkoušely pohyb vpřed, ale nakonec se uvedly do naprostého klidu podobně jako kola mého vozu před značkou STOP. Podotýkám, že zatáhnutí i vyšetření nezanechalo na synovi žádnou újmu na zdraví a sestřička mi jen soucitným pohledem přihrála úsměv, a potom mi sdělila, že matky kluků to holt mají  trochu těžší, protože malí chlapi jsou daleko živější než chytré růžové holčičky. Kluci jsou prostě badatelé, co nesnáší nudu, a dokud ten svět neprozkoumají, tak se nezastaví. Vzápětí mě ale uklidnila tvrzením, že všechno má svá pro a proti a nic netrvá věčně. S věkem se prý jejich fyzická aktivita snižuje, imunita začíná mít povážlivé trhliny a virus zvaný „lenora“ zachvátí postupně celý pohybový aparát. Ovšem nesmí se do toho později plést míza. Ta druhá.

    „To jsou pak aktivní víc než dost!“ zvedla ukazováček, obočí srazila nad kořenem nosu a očima přísně koukala přes horní okraj brýlí.

    „Jojo, věřte tomu, já mám doma i s manželem čtyři chlapy, takhle nějak to chodí, tak nechte kluky vydovádět, ono je to přejde,“ přitakávala doktorka a z jejích úst jsem to brala jako recept na tabletky štěstí.

    Už se tolik nerozčiluju, když starší syn při čtení ze slabikáře znuděně poklepává nohama, odbíhá nebo kouká, kde co lítá. Popravdě řečeno ono MÁMA MELE MASO, EMA NESE MÍSU není nikterak dobrodružné téma, ale je fakt, že jeho pozornost se zlepšila, jakmile došlo na věty typu PEPA MÁ JELITO A OTA SALÁM, ale to budou jediné zaznamenané úspěchy poslední doby.

    „Co děláš?“ ptala jsem se Matěje před Silvestrem, když jsem ho spatřila opřeného na gauči, v ruce hrnek, co si do něj manžel dělá kafe, a přiblble koukal po místnosti.

    „Nic, hraju si na tátu,“ usmál se jakoby nic.

    Za chvíli jsem ho v zápalu boje se špinavou podlahou požádala, aby si odnesl z obýváku ty pistolky, co se válely na zemi. Bez odezvy.

    „Slyšíš?“

    Nic.

    „Matěji! Ty mě neslyšíš!“ přidala jsem na důrazu.

    „Mami, já sem ti přece řikal, že si hraju na tátu! Slyšim tě, ale nereaguju, sem línej, chápeš?“ zněla jeho odpověď a já se musela v duchu usmát, jelikož se vlastně potvrzovala teorie té sestřičky. „Lenora“ zralého věku se momentálně usadila u našeho otce. O to větší šok jsem měla předevčírem, když jsem se vrátila z práce domů. Muž po tom, co slyšel šramotit moje klíčky v zámku, vylítl z ložnice a hned ve dveřích mě informoval, že je „úplně vyřízenej“, protože se doteď vůbec nezastavil. I lekla jsem se, že snad ona druhá míza začala se plésti do našeho života, ale ten život mi naštěstí tentokrát nastavil svoji milejší tvář. Tu manželovu, která byla celá otlačená od čtverečků z přehozu na manželské posteli.

    A tak je možná chyba v nás ženách, že po svých mužích pořád něco chceme. Třeba opravdu potřebují víc odpočívat po tom aktivním dětství, bujarém mládí a zápřahu v začátcích manželství. Možná, že právě my tím neustálým rušením budíme tu druhou mízu, která je pak žene někam jinam, kde chtějí dostát svého klidu (samozřejmě až po fázi aktivit). A možná by třeba opravdu  stačilo své muže jen zatáhnout a přiškrtit, aby nikam neutíkali. Ale možná taky ne. Kdoví? Každopádně nepřestávám doufat, že někdo brzy vynalezne antivirotika proti té „lenoře“. Jsou totiž dny, kdy mám pocit, že jsem taky infikovaná a čím jsem starší, tím je těch dnů víc a víc.    

   

   

Autor: Ivana Vejvodová | čtvrtek 6.1.2011 16:32 | karma článku: 43,12 | přečteno: 13075x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. O pátrání informovala na svém webu v úterý...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  15:45

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  15:43

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Zesílíme útoky na sklady západních zbraní, část jsme ukořistili, uvedl Šojgu

23. dubna 2024  15:21

Sledujeme online Ruská armáda zesílí útoky na ukrajinská skladiště, ve kterých jsou uložené zbraně dodávané Západem....

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik