Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak si přeju novýho tatínka!!!

    „Matýsku, co si budeš přát k svátku?“ ptali jsme se s manželem kdysi svého syna.Chvíli se zamyslel a pak nám svojí odpovědí vyrazil dech.  

    „Chtěl bych cukrovku jako má Káďa,“řekl odhodlaně s takovou naléhavostí v hlase, že mi naskočila husí kůže.

    V té době onemocněla cukrovkou jeho desetiletá sestřenice. Inzulínová pera a glukometr měla v krásných pouzdrech a všichni jsme se točili hlavně kolem ní, abychom jí usnadnili ty kruté začátky. Myslím, že Matěj nechtěl ani tak cukrovku, spíš jí záviděl tu pozornost a nakonec i ta pouzdra.    Tohle přání jsme mu pochopitelně splnit nemohli a vybídli ho, ať to přehodnotí a přeje si něco reálného. Vzpomněla jsem si na svoje dětství. Můj výraz v obličeji se změnil v zasněně připitomělou grimasu přecházející do křeče v okamžiku, kdy padla druhá varianta dárku.

     „Tak si přeju novýho tatínka!“

 

    Koukla jsem se na šokovaného manžela. Nenacházel slova a ta synova na něj působila jako dýka do srdce.

   

     „Prosím tě, neber ho vážně, je zblblej z televize,“ snažila jsem se zachraňovat situaci, zatímco vzduchem lítala slovíčka o nevděku, sobeckosti a nevychovanosti. Proběhlo školení ohledně reálnosti jeho přání a dostal poslední šanci. Nevyužil jí. Místo toho nastal protiútok. Bylo nám vysvětleno, že nového tátu si nepřál ze sobeckosti, ale naopak. Až se tátovi nebude chtít uklízet, tak to za něj udělá ten nový tatínek, abych se nemusela rozčilovat. Až bude táta v práci, bude tu nový tatínek, abych nebyla sama. Budeme mít víc peněz, protože dva tátové vydělají víc než jeden a posledním důvodem podle něj byl fakt, že táta brzy umře, takže by mu ještě jeden otec zbyl.

      „Proč by měl táta umírat?“ zmohla jsem se konečně na slovo.   

      „Protože je silnej kouřák a ty říkáš, že kouření škodí zdraví!“

Bože, nebohé dítě, napadlo mě. Dnešní svět jim teda šmodrchá hlavičky. Vždyť on myslel i na mě, chtěl mi pomoct a my ho spražili výčitkami. Styděla jsem se. Muž taky, dokonce slíbil, že přestane kouřit, což dodržel. Dárek byl nakonec obyčejně přízemní. Naštěstí.

   

    Myslela jsem, že absurdním přáním odzvonilo, ale spletla jsem se. Až bude padat hvězda, bude si prý přát, aby se zrušila škola, neplatilo se za jídlo, čímž by zbylo víc peněz na hračky, a aby mu nikdy nevypadly mléčné zuby. Při sledování pohádky o zoubečkové víle totiž zjistil podstatu její práce – za vypadnutý zoubek strčí víla pod polštář korunku.

   

     „Korunku? Jednu? Panebože, proč tam nenechá aspoň pětistovku?“ reagoval popuzeně.

  

     Holt nám roste generace, která odmítá nerentabilnost.     

Autor: Ivana Vejvodová | pátek 29.5.2009 9:00 | karma článku: 34,08 | přečteno: 3581x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik