Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kus žvance = ocas v bezpečí

    S tím, jak za okny padají další a další sněhové vločky, plamínky ze svíček promítají v obýváku svoji tajemnou stínohru a dětské prstíky nedočkavě otvírají okýnka svých adventních kalendářů, představuji si, jaké to asi bude za pár let.  

    „Mami, už sem se rozhod, budu zubař,“ prohlásil Matěj do ticha. Chvíli jsem na něj koukala, protože zubařina mi nějak nekorespondovala s jeho dosavadním snem – mít farmu, ale pak jsem nadšeně souhlasila, protože co může být lepší vyhlídka do budoucnosti než to, že vám jednou na stará kolena vlastní dítě vyrobí protekční zubní protézu.

    „Bezva,“ přenesla jsem svoje nadšení i na něj a pokračovala, „no, a až budeš mít svoji ordinaci, tak bych ti tam třeba mohla dělat sestru, aspoň bys ušetřil, protože já bych to pro tebe dělala moc ráda i zadarmo.“

    „No, tak to ani náhodou!“ vylítlo z něj jak z kanonu a vytřeštil na mě oči. „Asi má pravdu,“ prošlo mi hlavou, nemůžu se holt cpát všude. A které dítko by taky toužilo mít matku za zadkem ještě i v práci. To jsem prostě jen zase jednou pustila svoji naivitu na procházku do bujné fantazie.

    „Hezky se budeme o peníze, co vydělám, dělit napůl!“ překvapil mě vzápětí Mates.

    „Napůl?“ chtěla jsem se ubezpečit, že mi sluch nezkreslil tu radostnou finanční budoucnost.

    „Jo, napůl. Půlku si nechám já pro svojí ženu a půlku budeš mít ty, aby ses mohla starat o tátu. On už totiž bude fakt starej a nemocnej.“

Nevím, jestli mě šokoval víc tím, že chce celou svoji vydělanou půlku dobrovolně odvádět budoucí ženě, nebo tím, že mi ve srovnání s otcem dává víc šancí na delší „mládí“, ačkoli podle něj jsem stará už teď, ale jedno mi došlo úplně jasně. Doba, kdy okýnka v adventních kalendářích nebude mít u nás doma kdo otvírat, jednou určitě přijde. Možná právě proto jsem udělila dětem a otci povolení k nákupu dalšího zvířectva. Kuba sice nejdřív požadoval koně nebo hada a po odmítavé reakci to zkoušel ukecat na „mami, tak jenom malý kůňátko“, ale nakonec se všichni tři spokojili s andulkou a tentokrát chtěli zase samečka, aby se mohl jmenovat Bertík II..

    V hlavě se mi začal rodit plán. A sice přesunout svoje výchovné působení na toho opeřence a naučit ho, jak se ženám lichotí, když už se mi to u těch tří lidských samců nepodařilo. Ale ačkoli jsem další dny artikulovala jako o život a slova o své kráse a inteligenci tomu zvířeti podsouvala téměř bez přestání, odvracel hlavu a znechuceně se ke mně točil zády. Vlastně reagoval úplně stejně jako ti tři. Ignorací. A není divu. Ze samce se po nějaké době vyloupla samice, jmenuje se Uršula a už po pár dnech víme, že ani s ženskou to není žádný med, už jen proto, že dostat jí zpátky domů do klece, je nadlidský úkol. Zlatí samci(všech druhů), ti se dají přilákat kusem žvance, ale tady? Všechno marné.

    Minulý týden ji takhle manžel honil tři hodiny a já si neodpustila poznámku o tom, že stejně by zřejmě dopadla výchova eventuální dcery. Jen ty tři hodiny by byly časem, kdy bychom my rodiče nervózně přešlapovali v předsíni a čekali, zda se naše holčička v období puberty vrátí domů. V tu chvíli mi muž zřejmě chtěl dokázat, že respekt si zjednat umí, čapl nebohou Uršulu a se slovy „už mi neutečeš“ ji chtěl strčit do klece. Utekla, jen utržený ocas zůstal v mužových rukách. A tak si říkám, že je dobře, že máme jenom syny. Doufám, že ti se budou i v budoucnu dát nalákat na ten žvanec a jejich ocásky tak zůstanou v bezpečí.

    Zrovna tak doufám, že vůně z maminčiny kuchyně bude jednou pro moje dospělé děti majákem v mlze, který jim vždycky ukáže cestu domů. Tam, kde na ně čeká otevřená náruč a jistota. Třeba právě o Vánocích. A taky doufám, že se ještě stihnu naučit od své třiaosmdesátileté babičky ten její životní optimismus. Ona vidí budoucnost jen v růžových barvách, svůj diář má pořád plný a těší se, až jednou budou opakovat ty „nekonečné seriály“, že si na ně konečně udělá čas.

    A třeba se to jednou všechno podaří. Moje nesmrtelná babička bude sledovat seriály, my s manželem budeme vánoční dobrůtky kousat skvěle padnoucí zubní protézou vyrobenou od syna na míru a vánoční klid? Jen to ne. Nejradši mám hlučnou vánoční pohodu, kdy je nás plný byt. A doufám, že to tak ještě dlouho zůstane. Prostě dál jen tak báječně žít!

 

    Přeji Vám všem abyste měli ten svůj pomyslný maják a prožili krásné Vánoce i celý příští rok!

   

 

   

 

   

 

          

Autor: Ivana Vejvodová | pátek 17.12.2010 13:14 | karma článku: 39,15 | přečteno: 8611x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik