Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Učím děti krást

    Jako malá jsem od rodičů dost často slýchávala, že „s poctivostí nejdál dojdeš“ nebo „kdo si počká, ten se dočká“.

    Když jsem tedy ve svých asi sedmi letech tvrdošíjně tvrdila tátovi, že ta nakousaná tatranka pod postelí fakt není ode mě, jen mi s přísným výrazem otevřel pusu, a pak zrakem jako detektiv Colombo porovnal otisk na té sušence. Nutno dodat, že mi chyběly přední zuby, tudíž k záměně s chrupem některého z mých vlastních i nevlastních sourozenců dojít ani nemohlo. A protože jsem se cítila fakt špatně – odhaleně, potupně a se ztrátou důvěry, rozhodla jsem se, že v tom svém životě  vlastně chci dojít co nejdál, a tak holt tu poctivost budu muset adoptovat. Co na tom, že to bude někdy bolet a může to trvat taky pěkně dlouho, vždyť přece – kdo si počká, ten se dočká.

    V srpnu, v době kdy výchovu našeho potomstva převzala dočasně babička, jsme s manželem předělávali jeden z dětských pokojů. Jako první se řešila podlaha. Ochotný pán nám vše připravil, manžel překontroloval rozměry a šli jsme platit. No, a jelikož rozpočet na pokojík byl v rozmezí „držme se při zemi“, cena vyřčená paní pokladní, která zněla o několik set méně, mi udělala radost. S blaženým úsměvem, že takhle mi zbyde i na židli do vedlejšího pokojíku, jsem prohodila, že jsem si ani nevšimla té slevy na tuto naši podlahu. Manžel do mě v tomto okamžiku začal kopat, protože tušil, proč došlo k rozdílu ceny. Pán omylem napsal úplně jiný, menší rozměr, který měl na svědomí tu láci. Jenže to bych nebyla já, abych se nepřiznala jako „poctivej blbec“ s vidinou, že mě to posune v životě zase o báječný kousek dál.

    Ovšem realita žije podle jiných zásad. V domě s nábytkem jsem to poznala o hodinu později. Hrdá nad kořistí, která byla tentokrát opravdu v akci, tudíž jsem místo jedné sady čtyř košíků pořídila hned sady tři, jsem zaslepeně vypomáhala paní za mnou, která byla na nákupu sama, a chudák nemohla unést tu svoji krabici. Můj muž zatím obratně nastavoval slečně pokladní naše obrovské bedny s nábytkem a já po té výpomoci už jen zaplatila a následovala ho k autu. Během vykládání jsem mu povídala, což pro něj byla tak cenná informace jako pro zbytek mužské populace, že jedny košíky dáme do obýváku, další do ložnice, ke klukům taky šoupneme po jednom……jenže košíky nikde. Musely zůstat na páse. I rozeběhla jsem se zpátky ke kase, kde mi bylo sděleno, že si je odnesla ta paní za mnou. Ta paní, které jsem pomáhala, protože tam byla sama a nemohla ten svůj nákup sama pobrat. Nakonec teda chuděrka malá s vypětím všech svých sil unesla i ty moje košíky.

    S poctivostí je konec, pomyslila jsem si nahlas cestou domů v autě, ale můj muž se jen uchechtával, protože mě moc dobře zná. Jenže já jsem si chtěla tentokrát dokázat, že taky dovedu být nečestná, se smyslem pro podvod a parazitování na druhém, takže když mi v supermarketu o několik dní později vracela brýlatá pokladní místo na tisícovku na dvoutisícovku, odehrál se ve mně souboj. Nechat či nenechat si ten modrý papírek. Dopadlo to tak, jak předpokládal manžel. V hlavě mi proběhlo, jak mnou oloupená pokladní večer pláče nad šuplíkem s penězi a ze své staré odřené peněženky dodává ten chybějící obnos, následkem čehož její děti budou bez večeře, svačiny, snídaně i oběda a možná i hůř, protože jí nezbyde na lístek na autobus, cestou ji chytí revizor a bude muset platit ještě pokutu. S decentním úsměvem jsem tedy vrátila podarovanou tisícikorunu a s čistým svědomím a pocitem, jak jsem skvělá, poctivá a kvalitně lidská, jsem skládala nákup do tašky.

    „To dítě támle je jako vaše?“ zařvala na mě místo díků ta stejná ženština, kterou jsem před půl minutkou zachránila před chudobou a ostudou v autobuse.

    „Moje.“

    „A co takle zaplatit ten rohlík, co má v ruce, ha? Kam bysme došli, kdyby každá matka dala dítěti něco do ruky a poslala ho za kasy, ha? Takle to začíná, ha? Učit už malý děti krást, ha?!....“ hulákala na celý krám, takže všichni bořili zraky na tu zlodějku – na mě.

    Rohlík jsem pochopitelně dodatečně zaplatila, omluvila se a teď nevím jak dál. Dneska jsem totiž našla nahryzanou sušenku pod gaučem. Obě děti tvrdí, že ji tam nehodily. Váhám, zda začít pátrat a pomocí vět o poctivosti jim tak odstartovat dost těžký život. Ale už teď vím, jak se rozhodnu……….Jdu tedy dětem zkontrolovat chrup a porovnat otisky během školení o poctivosti, ačkoli vím, že v tom našem světě to s ní je na levačku. Přesto ještě pořád bláhově věřím, že jednou s ní opravdu dojdeme nejdál a budeme se mít dobře. Vždyť jednou už sakra musí začít platit i to druhé pravidlo - kdo si počká, ten se dočká. Počkáte se mnou?

 

Autor: Ivana Vejvodová | neděle 19.9.2010 15:59 | karma článku: 39,61 | přečteno: 5292x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována, na eurokomisaře, nechtěla Nerudová říci, zda jí „Nepost zajímá

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:47

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik