Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O strkání čehokoli kamkoli aneb Před dětmi se neschováš

    Jako malá holka jsem si moc ráda hrála na schovávanou. Hlavně v bytě. Číhala jsem ze svého úkrytu a děsně se bavila, jak jsem nad svými hledači, většinou rodiči, vyzrála. Jenže v tom je ten háček. Od těch dob jsem bohužel vyzrála jinak a hledači jsou teď moje děti.  

    Jen ten nesympaťák čas nějak nekompromisně zmenšil množství úkrytů, protože veškeré potenciální úschovné prostory se v poměru k mému tělu tak nějak smrskly. Ale pořád jsem na tom lépe než manžel, který je objeven vždy téměř okamžitě, neboť svoje tělo dokáže vměstnat pouze na jedno, maximálně dvě místa v bytě, kde je neomylně malými slídily vyhmátnut. Jeho pokus, maskovat se jen dekou, připomínal spíš pohoří Andy a Kordillery dohromady a u dětí se nesetkal se správným nadšením. Trvaly na pořádném úkrytu, kam musí otec zalézt celým tělem se všemi jeho výstupky. Vítězství dětí je tak vždy zaručené, neb o tom, že by snad mohl k pikole doběhnout dřív než oni, nemůže být ani řeč. K tomu, aby se ze své skrýše dostal, potřebuje totiž buď hodně vůle nebo hodně pomoci.

    A jelikož jsem byla vždycky zvídavá, tak jsem se touto otázkou zabývala už odmala. Totiž tou, proč jdou jisté věci docela dobře jedním směrem, ale při obráceném manévru dochází k záseku. Bádala jsem dlouhá léta, na pomoc povolala spoustu malých předmětů, zejména kostička z Lega, korálek nebo fazole v nose či uchu se zdály být dostatečným studijním materiálem, avšak přesto jsem tomu nikdy v těch „předtelecích letech“ na kloub nepřišla.

    Není to tak dlouho a už je to tu znovu. Obě moje děti jsou lačné po informacích jako kdysi jejich matka a v podobných pokusech neúnavně pokračují. Naposledy se takhle usídlila pneumatika z autíčka Kubovi v nose. Po tisící jsem mu zopakovala větu o špatných koncích strkání čehokoli(!) kamkoli, odkud je cesta zpět bez újmy na zdraví nejistá (manžel to doprovázel souhlasným pokyvováním hlavy a demonstrací snubního prstenu, co tím chtěl naznačit, nevím). Po této přednášce, ku radosti zbytku rodiny, uvízly moje ruce v dětských poutech. Na otázku „naposledy se tě ptám, kam jsi dal ty klíče,“ odpovídal Jakub s údivem na tváři: „Mami, já ale fakt opravďu nevíííím!“ Běhala jsem po bytě jako zběhlý šílenec a v duchu proklínala den, kdy jsem povolila a koupila ten poutací nesmysl.

    „Pani, nebojte, to je hračka, to otevžít i bez klíčů, to je atest, kupte dětem,“ dušovala se mi tenkrát milá prodávající, když Mates sliboval poslušnost po zbytek svého života, jen když mu koupím tu policejní sadu, a ukazovala mi ten fígl, jenže právě teď ten způsob nouzového otvírání bohužel nefungoval. Atest neatest, nakonec pouta rozsekl až sekáček na maso.

    Ale zpátky k té schovce. Nedávno jsem byla na řadě já, protože muž, snadná to kořist, nebyl doma. Při pozorování Kuby, jak při mém hledání otvírá i malilinkaté šuplíčky, jsem se dusila ve skříni smíchy. Ten mě ale záhy přešel.

    „Jakube, seš normální, copak by se tam máma s tím svým zadkem vešla? Začni už konečně trochu myslet!“ poťukal Mates svému bratrovi na čelo a já tušila, že jeho mysl právě šrotuje na plné obrátky. Po chvilce totiž začal Jakuba navádět, ať už mě nehledá, že si aspoň půjdou zahrát tu střílečku, co mají zakázanou, a pak, zřejmě v domnění, že uvěřím v pokračování pátrací akce, vyvolával od počítače: „Kde může ta máma jenom bejt?“

Pomyslela jsem si, že „boží mlýny“ melou spolehlivě a tohle je odplata za to, jak hanebně jsem se kdysi (bylo mi asi sedm) s Honzou zachovala ke kamarádce Janičce. Tenkrát pykal Jeník. Já jsem se nechala naschvál rychle najít, a pak jsem ho přemluvila, aby Janici už nehledal, a sama si užívala jeho blízké přítomnosti. Odtáhla jsem ho na klepadlo za barákem a tam mu až do večera vyznávala lásku. Marně, protože při hře na myš a domovníka, jsem mu omylem podrazila nohu a proměnila tak hru v krvavé koleno. Od toho okamžiku jsem už pykala já, ale za své činy, neb Jeníček na mne zanevřel a ve škole posílal pod lavicí nakreslená červená srdíčka Janici palici. Zásoboval ji s nimi denně, což mi moje, tehdy už bývalá kamarádka Janička, dávala náležitě „sežrat“.

    Aspoň už vím, že před geny a mlýny se člověk nikam neschová.

    „Matěji, z tebe už je ale chlap, no celá maminka,“ konstatovala nedávno sousedka z baráku, zatímco ho popotahovala za bradu. Naštěstí Mates se svým  komentářem počkal, ale jeho znechucení mu teklo z očí. Možná se cítil podobně jako kdysi já, když moje maminka na podobné řeči, že jsem jí tak strašně podobná, vždycky s úlekem vyštěkla: „Proboha vážně? Ježiši to jsem fakt tak ošklivá?“

Možná to Matěj cítí stejně jako jeho babička, kdo ví?

    Holt se musím smířit s tím, že začíná doba, kdy se ke mně Mates přestane hlásit. Ale jsem v klidu. Mám přece ještě Kubu s tou jeho bezmeznou naivitou, která ho staví do role věčného rodičovského obdivovatele. Předvedl to i nedávno na dětském hřišti, kde v sobě objevil soutěživého ducha. V okamžiku, kdy spatřil svého vrstevníka, s kterým vykonávala potřebu maminka, rozhodl se ho trumfnout, ačkoli svůj močový měchýř vyprázdnil před pěti minutami doma.

    „Všichni se podíííívejte, čůůůůrááám jako táááta!!!“ řval jak na lesy a po přesvědčení, že je středobodem hřiště, ze sebe vymačkal přerušovaně pět kapek(!).

    „Viděli ste ten proud?... Takle čůrá táta!“ došel to ještě zblízka a hlasitě objasnit k hloučku rodičů u laviček a já se bojím, že až z dnešního blogu se manžel dozví, že na zdejším hřišti platí za starého prostatika.

    Před vlastními dětmi se člověk prostě nikam neschová, stejně jako před těmi geny a mlýny. Čím jsou starší, tím jsou větší a mají lepší výhled. Tak pozor na to!

  

   

 

   

  

   

Autor: Ivana Vejvodová | středa 12.5.2010 9:50 | karma článku: 34,66 | přečteno: 3435x
  • Další články autora

Ivana Vejvodová

Každý si holt hlídá to své

Manžel přede mnou utíká, gestikuluje nesouhlasně rukama, pokouší se přede mnou zavřít dveře, ale já jsem neoblomná. Škvírkou mezi futry mu šermuji malou lištou, jejíž přivrtání mi chybí ke štěstí. Lišta nad dětskou postel, která by držela rákos.

19.7.2013 v 16:48 | Karma: 32,05 | Přečteno: 3070x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Šmarjá, rosteš pro ......

Stejně jako na sklo bubnují kapky deště, aby přece jen zkusily tvrdost okenních tabulek, dobývají se mi do hlavy dvě myšlenky, které se ovšem v konečném smyslu nevylučují a míří do jednoho místa.

30.12.2012 v 19:28 | Karma: 35,52 | Přečteno: 4762x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Tak co to tu teda tak strašně smrdí?

„Proboha, co to tu tak strašně smrdí?“ pomyslela jsem si před časem v koupelně, když jsem zahájila večerní hygienu. Během pár vteřin jsem měla jasno. Vlastně spíš zatmění. A to doslova. Chcete-li si změnit pohled na svět, dejte si na obličej místo pleťové vody odlakovač na nehty.

31.7.2012 v 15:50 | Karma: 40,40 | Přečteno: 9756x | Diskuse| Ostatní

Ivana Vejvodová

Co se ve škole neučí

Nadechla jsem se, abych přemýšlela o tom, co mi právě řekl starší syn. Kabina starého výtahu mi připadala stejná jako jindy. Ale možná má pravdu. Možná je dobré občas se zastavit, aby člověk s postupem času neztratil ten jasný pohled zpátky přes rameno a zároveň tím získal pravdivější pohled pod nohy a nejlíp ještě dál.

7.3.2012 v 16:50 | Karma: 29,93 | Přečteno: 3005x | Diskuse| Osobní

Ivana Vejvodová

Nesnáším to přerušovaný

Když už se do toho dám, mám to ráda rychle. Žádné zdržování nebo rozptylování! To jenom plýtvá silami. Těším se jen na konec, protože jako skoro každá vdaná ženská nemám čas ztrácet čas. Jdu tvrdě jen za tou slastí na konci. Tu totiž zbožňuju.

19.1.2012 v 19:00 | Karma: 30,72 | Přečteno: 3846x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5157x
Zdravotní sestra, máma tří kluků, co nemá ráda "leklé ryby" a radši plave proti proudu.

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/takhle-by-nechtel-umirat-nikdo-z-nas-pise-vrchni-sestra-z-nymburske-nemocnice.html

https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/umirani-covid-nemocnice-vrchni-sestra-nymburk-nemocnice-20210315.html

Seznam rubrik